امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
En

آیین افتتاحیه پردیس شرکت دانش‌بنیان جمکو

تاریخ ارسال : ۳ خرداد ۱۴۰۲

آیین افتتاحیه پردیس شرکت دانش‌بنیان جمکو

به گزارش روابط عمومی شرکت جمکو، دکتر ناصر فخاری امروز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲، در آئین افتتاحیه پردیس شرکت دانش‌بنیان جمکو با تبریک فرارسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: اگر مقام معظم رهبری می فرمایند که خدای سال ۶۰ همان خدای سال ۱۴۰۰ و امسال است، یعنی اینکه توکّل و اخلاص مسئولان و رزمندگان در آن دهه باعث توفیق الهی می شد و اگر امروز هم چنین توکّل و اخلاصی باشد باز مشمول مدد الهی خواهیم شد. لذا امروزه سازمان اقتصادی کوثر و شرکت جمکو اگر موفقیتی حاصل می کند باید منشاء این موفقیت را کار و توفیق الهی دانست.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر افزود: تنوع محصول و توسعه تولیدات را دو ویژگی بارز شرکت جمکو برشمرد و گفت: گام اول مجموعه جمکو در جذب صاحبان سرمایه و ارتقای سطح دانش و فناوری بواسطه نزدیکی به مرکز و بخش های دانشگاهی، افتتاح پردیس جمکوی تهران است. به امید خدا، گام دوم توسعه پردیس جمکو را در آینده در استان خوزستان شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان ویژگی های کلام معصوم مبنی بر اینکه «خدا رحمت کند کسی را که اگر کاری می کند درست کار کند» تصریح کرد: کار محکم و خوب ۳ پایه اصلی دارد. اول تأمین رضایت نیروی کار و کارگر، دوم کارفرما که سیاستگذار و سرمایه گذار است و سوم کاربست علم و دانش و فناوری در فعالیت تولیدی است که اگر این سه اصل نباشد در دنیای رقابت های جهانی باز خواهیم ماند.

نائب رئیس هیئت مدیره سازمان با اشاره به ضرورت رقابت پذیری فرامنطقه ای برای موفقیت در تولیدات اقتصادی، گفت: محصولات جمکو وقتی در بازار با موفقیت قرین می شود که هدفگذاری آن مبتنی بر رقابت در بازار صادراتی باشد. محصولات جمکو وقتی تنوع و توسعه می یابند که بر مبانی تحقیق و تولید(R&D) باشد. با این ویژگی ها می توان انتظار داشت که نام جمکو به یک برند فرامنطقه ای و بلکه برندی جهانی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: الگوی اقتصادی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران، الگوی مبتنی بر اقتصاد جهادی است. کسانی که با الگوبرداری از اقتصاد غربی انتظار دارند که ایران، آمریکای دوم و یا ژاپن دوم بشود بدانند که این کشور این همه شهید نداده است که از الگوی استثماری آمریکایی تقلید و پیروی کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که شرکت جمکو الگوی موفقی برای دیگر شرکت های تابعه سازمان شود و همچنین سازمان اقتصادی کوثر هم الگوی موفقی برای رشد و توسعه دیگر سازمان اقتصادی کشور شود.

 

در بخش دیگری از این مراسم، مهندس مهدی قندهاری مدیرعامل هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا، راه اندازی پردیس جمکو تهران را فرصت خوبی برای توسعه تولیدات دانست و گفت: در تعریف رشد شرکت های اقتصادی ۶ مرحله را تبیین کرده اند که شرکت جمکو در واقع در مرحله پنجم رشد اقتصادی قرار دارد.

وی افزود: بلوغ کامل یک شرکت وقتی حاصل می شود که علاوه بر هماهنگی و همکاری درون سازمانی، با شرکت ها و سازمان های دیگر نیز در تعامل مستمر باشد.

قندهاری گفت: دوری شرکت جمکو از پایتخت باعث بروز برخی از محدودیت ها می شد که با افتتاح پردیس تهران، می توان حضور در نمایشگاه های تخصصی، ارتباط با تولیدکنندگان و بازرگانان و تعامل با دانشگاه ها را بیشتر انتظار داشت. همچنین در جذب سرباز فناور نیز بهتر و پررنگ تر می توان عمل کرد.

مدیرعامل هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا در پایان افزود: در سالهای گذشته و حتی امروزه بسیاری از الکتروموتورهای الکتریکی از بازارهای خارجی تهیه و وارد می گردید که این امر خروج ارز بسیار بالایی را از کشور موجب می شد اما با توسعه روزافزون تولیدات جمکو می توان از میزان وابستگی بخش های مختلف به تولیدات مشابه خارجی کاست.

 

در ادامه این مراسم، مهندس محمد رستمی مدیرعامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) با تبریک دهه کرامت و سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: موضوع اصلی راه اندازی پردیس جمکو در تهران ایجاد فضایی برای توسعه و تحقیق (R&D)، تولید و ارتباط بیشتر با مراکز علمی، فنی و دانشگاهی پایتخت است.

وی افزود: جلوگیری از تولید الکتروموتورهای الکتریکی با راندمان پایین به تازگی در دستور کار دولت قرار گرفته است. اما خوشبختانه تولیدات جمکو چه در الکتروموتورهای توان بالا و چه در الکتروموتورهای با توان پایین از راندمان بالایی برخوردار است که این امتیاز خوبی برای مجموعه محسوب می شود.

 

آدرس پردیس شرکت جمکو: تهران- بزرگراه متوسلیان(فتح)- خیابان فتح هفدهم- کوچه ایثار 5- پلاک 13