امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
En

برگزاری”رویداد نوآوری بهینه سازی موتورهای الکتریکی”

تاریخ ارسال : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰

برگزاری”رویداد نوآوری بهینه سازی موتورهای الکتریکی”

این همایش دو روزه با همکاری شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین ، مرکز کار آفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار برپا شد.

افتتاحیه این رویداد 5 ام اسفند ماه  با حضور روسای دانشگاه های حکیم سبزواری و آزاد اسلامی واحد سبزوار و همچنین حضور  برخط مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر و مدیر عامل شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین برگزار شد.

مدیرعامل محترم سازمان اقتصادی کوثر جناب آقای دکتر فخاری ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و تیم اجرایی این رویداد،  بر لزوم همکاری جامعه علمی و صنعت تاکید نمودند.

 در ادامه خاطرنشان کردند که اگر جامعه علمی و صنعت دست به دست هم بدهند بخشی از مشکلات کشور حل  و تحریم های کشور های بیگانه بی اثر خواهد شد و یکی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی که (تکیه بر جوانان و دانش ملی و داخلی) می باشد محقق می گردد که در نهایت این امر منجر به شکوفایی اقتصاد کشور می شود.

جناب آقای دکتر رشیدی مدیر شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین نیز گفت: از تمامی طرح‌های برتر این رویداد علمی که از مراکز دانشگاهی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد سراسر کشور ارسال شده حمایت مالی می‌شود.

وی افزود: در نظر داریم مرکز فناوری شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین را راه اندازی کنیم تا پذیرای طرح‌های فناور محور برای توسعه هر چه بیشتر تولیدات خود باشیم و در این خصوص حمایت‌های مالی از طرح تا رسیدن به محصول را دنبال می‌کنیم و ایده پرداز را از منافع محصول تولیدی بهره‌مند خواهیم کرد.

 

مدیر مرکز کار آفرینی و نوآوری دانشگاه حکیم سبزواری افزود: ۳۷ طرح از مجموعه حدود ۶۰ طرح نواوری و چالش فناوری ارسال شده از سوی دانشگاه‌ها و مراکز رشد در این رویداد در حوزه طرح‌های نوآوری معیار‌هایی همچون نواوری، تجاری بودن، هزینه تمام شده و محصول تولید شده  با هم رقابت کردند.

در بخش چالش فناوری نیز ابتدا و قبل از فراخوان چالش‌های شرکت جمکو مد نظر قرار گرفت و پروپزال‌ها و طرح‌های ارسال شده بر اساس مواردی که شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین عنوان کرده است داوری و به برترین‌ها در هر دو بخش جوایزی اهدا شد.

وی ادامه داد: هدف ما در بخش نوآوری این رویداد ملی تجاری سازی ایده هاست که تیم‌های برتر برای تولید محصول در شبکه کسب و کار شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین قرار خواهند گرفت.

 

شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین با ظرفیت تولید حدود ۱۳ هزار دستگاه الکتروموتور سبک و سنگین معادل ۱۲۰۰ مگاوات بزرگترین تولید کننده الکتروموتور در خاورمیانه محسوب می‌شود.

در پایان این رویداد از ۳ تیم برتر در حوزه نواوری و ۳ طرح در حوزه چالش فناوری با اهدای جوایز نقدی قدردانی شد.