امروز : ۱ آبان ۱۴۰۳
En

بازدید مشاور و دستیار ارشد ایمیدرو از کارخانه جمکو؛ گامی در توسعه همکاری‌های صنعتی

تاریخ ارسال : ۱۹ مهر ۱۴۰۳

بازدید مشاور و دستیار ارشد ایمیدرو از کارخانه جمکو؛ گامی در توسعه همکاری‌های صنعتی

دکتر علی رستمی، مشاور و مجری طرح راه‌اندازی شرکت توسعه زنجیره مس ایران، در بازدید از کارخانه صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو)، بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک و نقش حیاتی صنعت الکتروموتور به عنوان یکی از صنایع پایین‌دستی زنجیره مس تأکید نمود.

به گزارش روابط عمومی جمکو، روز گذشته دکتر علی رستمی، مشاور و دستیار ارشد ایمیدرو و مجری طرح راه‌اندازی شرکت توسعه زنجیره مس ایران، به اتفاق هیات همراه از محل کارخانه شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) بازدید نمود. در این بازدید، ایشان ضمن آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این شرکت دانش‌بنیان در تولید انواع الکتروموتورهای خاص توان بالا، با مدیران و کارشناسان جمکو دیدار و گفتگو کرد.

دکتر رستمی ضمن بازدید از خط تولید، بر اهمیت توسعه صنعت تولید الکتروموتور که از صنایع پایین‌دستی زنجیره مس به شمار می‌آید، تأکید نمود و افزود: «بین صنایع پایین‌دستی زنجیره مس، این صنعت جزو پربازده‌ترین صنایع است که ارزش افزوده زیادی برای کشور عزیزمان به ارمغان می‌آورد.»

وی همچنین اشاره داشت که نیاز صنایع مس به الکتروموتورهای توان بالا، فرصت‌های جدیدی برای همکاری‌های مشترک بین جمکو و شرکت توسعه زنجیره مس ایران فراهم می‌کند.

در این بازدید، محمد جعفری‌اناری، مدیرعامل جمکو، گزارشی از دستاوردهای اخیر این شرکت در حوزه تولید موتورهای پر‌بازده IE3 و IE4 و الکتروموتورهای خاص مورد نیاز صنایع مس ارائه کرد.

این بازدید با هدف بررسی فرصت‌های همکاری‌های بیشتر در زمینه تأمین الکتروموتورهای توان بالا و سنکرون مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس انجام شد و زمینه‌های همکاری‌های آتی مورد بررسی قرار گرفت.