امروز : ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
En

جمکو: پاسخگوی تمامی نیازهای صنایع کشور در حوزه الکتروموتور

تاریخ ارسال : ۱۶ تیر ۱۴۰۳

جمکو: پاسخگوی تمامی نیازهای صنایع کشور در حوزه الکتروموتور

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر: در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست مگر آنکه جمکو توان تولید آن را دارد.

به گزارش روابط عمومی جمکو، یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ آیین رونمایی از برنامه‌ی جامع هلدینگ کوثر صبا و شرکت‌های تابعه در مشهد با حضور  مدیران عامل سازمان اقتصادی کوثر، هلدینگ کوثر صبا، شرکت جمکو وسایر شرکت های تابعه‌ برگزار شد.

طی این همایش دکتر جعفری اناری، مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین(جمکو)، و مدیران‌عامل سایر شرکت‌های تابعه، به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

در ادامه مدیرعامل هلدینگ کوثر صبا از برنامه جامع  این هلدینگ و شرکت‌های تابعه رونمایی کرد و اظهار داشت: این برنامه ها در جهت ارتقاء اقتصادی و بهبود وضعیت تولید شرکت‌های تابعه و به عنوان نقشه‌ی راه آنها طراحی شده است.
وی در ادامه افزود: درحال حاضر جلسات پایش شرکت های تابعه هلدینگ کوثر صبا به صورت ماهیانه و حضوری برگزار می شود که با راه اندازی سامانه یادشده و بارگذاری اطلاعات و داده ها مطابق شاخص های خواسته شده، نظارت و پایش شرکت ها مستمر و فرآیند گزارش دهی و گزارش‌گیری کسب و کارها به لحظه صورت می گیرد.


دکتر فخاری؛ مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر طی سخنانی ضمن اظهار خرسندی از عملکرد هلدینگ و مدیران عامل شرکت‌های تابعه به تبیین ابعاد مفهمومی خودکفایی پرداخت و اظهار داشت: خودکفایی به معنای قطع ارتباط اقتصادی با خارج نیست بلکه مقصود از خودکفایی، استقلال اقتصادی و رفع وابستگی به بیگانگان است. وی افزود: وقوع تحریم ها نقطه عزیمت این سازمان برای قطع وابستگی کشور به بیگانگان بود و تلاش همکاران سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی های بزرگ در حوزه های مهم اقتصادی شد.
دکتر ناصر فخاری در مورد خودکفایی در حوزه صنعتی اشاره اظهار داشت: شرکت جمکو توانست با تولید سه الکتروموتور عمود نصب، ضد انفجار و فوق سنگین سنکرون، ضمن شکستن انحصار تولید این چند کالای پر اهمیت، رکود و توقف در برخی صنایع مانند معادن نفت و گاز آب و برق و... را از چهره تولید ملی بزداید و موجب بهره وری و خودباوری شود؛ به گونه ای که میتوان ادعا کرد، در کشور هیچ الکتروموتوری مورد نیاز نیست مگر آنکه جمکو توان تولید آن را دارد.
همچنین در بیان توانمندی های جمکو افزود: حتی جمکو توانسته تعمیر الکتروموتورهای پیچیده نیروگاه هسته ای را هم با موفقیت انجام دهد.

وی در پایان خطاب به مدیران عامل شرکت های تابعه هلدینگ کوثر گفت: “اگر کار را برای خدا کردید خدا گره را باز می کند.”